«مگ رايان» هم كارگردان سينما مي‌شود

اخبار و مطالب داغ ستارگان هالیوود

دیزنی و هالیوود

«مگ رايان» هم كارگردان سينما مي‌شود

«مگ رايان» هم كارگردان سينما مي‌شود

Pics9.com

«مگ رايان» هم با ساخت فيلم «به سوي زيبا» كارگردان سينما مي شود.

مگ رايان با ساخت يك فيلم داستاني به جرگه سينماگردان پشت دوربين خواهد پيوست.

بنا بر اعلام كامينگ سون، فيلمنامه اين اثر توسط «آنه مرديت» در قالب كمدي درام كارگرداني خواهد شد.

مگ رايان در اين فيلم به عنوان بازيگر حضور نخواهد داشت.

مرديت نگارش آثاري چون «حال بچه ها خوب است » را در كارنامه هنري خود به ثبت رسانده است.

 

Pics9.com

مگ رايان متولد 19 نوامبر 1961 و هنرپيشه آمريکايي‌ست.

گر چه او خودش را به عنوان يک بازيگر دراماتيک ثابت کرده است ، اما عملا نقش هاي اثر گذار خود را در قالبهاي کمدي رمانتيک سالهاي 80 تا 90 ارائه داده است ،او کارش را با تلويزيون آغاز کرد اما با اجراي عالي‌اش در کمدي موفق 1989 وقتي هري سالي را ملاقات کرد به محبوبيت رسيد.

اولين فيلم سينمايي خود را با نام ثروتمند و مشهور بازي کرد در اين فيلم كه محصول 1981 که آخريت اثر جورج کيوکرکارگردان بود ،رايان نقش دختر کنديس برگن را ايفا کرد و آنقدر خوب ظاهر شد که کارگردان مدعي شد مي تواند نقش طولاني تري را با خيالي راحت به او بسپارد.

يک اتفاق و يک شانس او را به بازي در درام آنگونه که دنيا مي چرخد کشاند که دو سال يعني 1982 تا 1984 ادامه پيدا کرد و مگ رايان چهره و نام خودش را جا انداخت . پس از بازي در اميتي ويل به نقش همسر گوسي «آنتوتي ادوارز»در تاپ گان 1986 ايفاي نقش مي کند و اگر چه نقشش بسيار کوتاه بود، اما موفقيت سراسري فيلم اين امکان را براي به وجود مي آورد تا پيشنهادات به سويش سرازير شود. درادامه همان سال در فضاي درون بازي کرد يک کمدي که در آن نقش نامزد ديس کوايد را ايفا مي کرد .

اما اين رابطه عاشقانه در خارج از عالم سينما به واقعيت پيوسته بود و آن دومين بازي در (D.O.A) در سال 1991 ازداج مي کنند در 1989 رايان نقش ماندگار سلي آلبرت را در کمدي رمانتيک وقتي هري سالي را ملاقات کرد ايفا مي کند ، فيلم ساخته راب راينر بود و به موفقيت عظيمي دست پيدا کرد . در ادامه همين سال، مقابل تام هنکس فيلم De versus Valcano را بازي مي کند و گرچه فيلم موفقيت تجاري و نقدهاي مثبت فراواني به دست مي آورد اما ثابت مي کند که اين اصلا همکاري متقابل رايان و هنکس است که در سينما خوب جواب مي دهد.

پيش از آنکه رايان دوباره در کاري با هنکس ظاهر شود در يک درام ضعيف به نقش همسر موزيسين جيم موريسون که به اعتياد دچار شده در فيلم Thedors ساخته اليور استون بازي مي کند و به خاطر اين اجراي خود نقدهاي مثبتي را نصيب مي‌برد و نشان مي‌دهد که مي‌تواند نقش‌هايي به دور از فضاي کمدي را هم ايفا کند. او اين تجربه را در کار سياه گوشت و استخوان (93) نيز تکرار کرد و به خاطرش توانست مورد تحسين واقع شود، اگر چه حضورش مقابل شوهرش کوايد در اين فيلم به مذاق تماشاگران خوش نيامد. همان سال رايان دوباره به فضاي کمدي رمانتيک بازگشت و مقابل تام هنکس در تجربه مشترک ديگري به نام بي خوابي در سياتل بازي کرد.

براي اين نقش نامزد دريافت جايزه گلدن کلوب و پس از آن در کمدي رمانتيک ديگري به نام آي کيو ظاهر شد . سال 94 همراه بود با نقش هاي کمدي رمانتيک بيشتري ، او آن سال در بازگرداندن به نقش همسررابرت داوني جونيور ايفاي نقش مي کند و همزمان بازي دروقتي مردي ،زني را دوست دارد نيز مي پذيرد. که در آن نقش يک الکلي را ايفا مي کرد. او در چرخش اساسي در 1996 به نقش يک ارتشي در زير آتش بازي مي کند که آن نيز با استقبال روبرو مي شود .

رايان سال 98 دوباره مقابل تام هنکس قرار گرفته و به بازي در تو نامه دادي مي پردازد.فيلم يک کمدي رمانتيک ديگر بود که رايان را به حيطه موفقيت آميز گذشته باز مي گرداند و هم منتقدين و هم تماشاگران آن را مي پسندند. همان سال نقشس بسيار موفق را مقابل نيکلاس کيج در درام شهر فرشتگان ايفا مي کند ولي هر چقدر اين کار به دل تماشاگران مي نشيند نقش بعدي او در قاراشميش به عنوان يک رقصنده تحسيني بر نمي انگيزد. سال 2000 با بازگشت رايان به عرصه کمدي همراه بود که همراه با ليزا کارو دايان کيتون در hanging up آن را به نمايش مي گذارد و همچنين تريلر روح گمشده را نيز بازي مي کند.

از طرف ديگر زندگي خصوصي او دچار اختلال مي شود و شائعه ازدواجش با راسل کرو که با هم در اثبات زندگي بازي داشتند قوت مي گيرد. رايان و همسرش اقدام به طلاق مي کنند . جالب آنکه در آن فيلم رايان قصد دارد تا به کمک راسل کرو به نجات همسرش بر بيايد و لي در زندگي واقعي چنين نمي شود.سال 2001 رايان براي مدتي کوتاه از آثار پر هزينه دوري مي کند و به پروژه کم سر و صداي به نام در طبيعت و حوش نيلي هاي سفيد تايلند که يک مستند جانوري بود حضور مي يابد. اما اين بازي سکوت ديري نمي يابد و او با کمدي رمانتيک کيت و دلئوپولد همراه با هيوجکمن بازي مي کند.

در سال 2002 به همراه تيمي از بزرگاني چون وپي گلدربرگ ،دايان لين،و تري گار و هالي هانتر در جستجوي دبرا ويگز را بازي کرده و توسط روزانا آرکوئت کارگرداني شده بود. پس از مدتي کنارگيري از سينما در لبه به صحنه باز مي گردد. تريلري که در جشنواره فيلم تورنتو مورد تحسين واقع مي شود. از آخرين کارهاي او مي توان به جکي کالين اشاره کرد که يک زن ميشيگاني است که مدير موفق بوکس مي شود. فيلم برداشتي از يک ماجراي واقعي است

تاپ گان ، شهر فرشته‌ها ،بوسه فرانسوي ،کيت و ليوپولد،معتاد عشق از ديگر فيلم هاي مگ رايان است.

ایسنا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در پنج شنبه 18 فروردين 1390برچسب:,ساعت 19:46 توسط رامتین |